• Artikelarkiv
  • Nyhedsbrev
  • RSS
  • Mobil
  • Tip os
  • Udebliver avisen
  • Kontakt/Info 
    • Kontaktoplysninger
    • Annoncer Print
    • Annoncer Net
    • Udebliver avisen
    • Prislister
  • TV program
Vælg nyheder fra
  • dit lokalområde 
      Jylland
    • Ebeltoft
    • Esbjerg
    • Favrskov
    • Fredericia
    • Grenaa
    • Haderslev
    • Hinnerup
    • Kalø Vig
    • Kolding
    • Norddjurs
    • Randers
    • Skanderborg
    • Syddjurs
    • Sønderborg
    • Varde
    • Vejen
    • Vejle
    • Aabenraa
    • Aarhus
    • Sjælland
    • Albertslund
    • Allerød
    • Egedal
    • Fredensborg
    • Frederikssund
    • Furesø
    • Gentofte
    • Greve
    • Helsingør
    • Herlev
    • Hillerød
    • Hornsherred
    • Hvidovre
    • Hørsholm
    • Ishøj
    • Køge
    • Lyngby-Taarbæk
    • Roskilde
    • Rudersdal
    • Solrød
    • Lokalavisen.dk
  • E-paper 
    • Lokalavisen Kalø Vig
    • Erhvervsavisen Østjylland
I dag
5°
Behandling giver lyst til flere skriverier

Behandling giver lyst til flere skriverier

• Forside
  • Nyheder 
    • Lokale
    • Regionale
  • Sport
  • 112
  • Kultur 
    • Det sker
  • TV
  • Fotos
  • Debat 
    • Læserbreve
    • Skriv læserbrev
  • E-paper 
    • Lokalavisen Kalø Vig
  • Konkurrencer
  • A-Å 
  • Nyheder
  • Lokale
  • Regionale
  • Sport
  • 112
  • Kultur
  • Det sker
  • TV
  • Fotos
  • Debat
  • Læserbreve
  • Skriv læserbrev
  • E-paper
  • Lokalavisen Kalø Vig
  • Bil
  • Bolig
  • Nyhedsbrev
  • RSS
  • Mobil
  • Artikelarkiv
  • Konkurrencer
  • TV program
  • Kontakt/Info
  • Kontaktoplysninger
  • Annoncer print
  • Annoncer online
  • Udebliver avisen
  • Prislister mm.
  • Annoncer
  • Ugens annoncer
  • Tast-selv annoncer
  • Guide
  • Send os et tip
  • Om Cookie
  •  
  • Lokale sites
  • Sjælland
  • Albertslund
  • Allerød
  • Egedal
  • Fredensborg
  • Frederikssund
  • Furesø
  • Gentofte
  • Greve
  • Helsingør
  • Herlev
  • Hillerød
  • Hornsherred
  • Hvidovre
  • Hørsholm
  • Ishøj
  • Køge
  • Lyngby-Taarbæk
  • Roskilde
  • Rudersdal
  • Solrød
  •  
  • Jylland
  • Ebeltoft
  • Esbjerg
  • Favrskov
  • Fredericia
  • Grenaa
  • Haderslev
  • Hinnerup
  • Kalø Vig
  • Kolding
  • Norddjurs
  • Randers
  • Skanderborg
  • Syddjurs
  • Sønderborg
  • Varde
  • Vejen
  • Vejle
  • Aabenraa
  • Aarhus
  •  
  • Lokalavisen.dk
Bil Bolig Guide
Tast-selv annoncer  
Ugens annoncer  
Fik du læst
RANDERS FC PÅ AUNING STADION: Randers FC stiller i stærkeste

9 DAGE TIL ROSENHOLM FESTIVAL: Første kvinde i front for festivalen

Debat: Skolen for livet er døende

Syddjurs Byråd mister sit yngste medlem

Skriv læserbrev

Indlæg, der skal omhandle lokale emner, vil snarest kunne læses på vores netavis og bringes i den trykte avis, så snart der er plads. For at give så mange som muligt chancen for at komme til orde anmodes du om at skrive så kort som muligt, og maksimalt 300 ord. Husk navn og adresse, "anonyme" indlæg bringes ikke.

Overskrift

Skriv dit indlæg i boksen nedenunder

Afsender (Navn, Adresse)

Kan du ikke læse koden? klik på billedet for ny kode

Indtast kode

Debatten lige nu

Mere af det samme i en længere skoledag, i stedet for bedre kvalitet og motivation i undervisningen. Det bliver resultatet, hvis regeringen skrotter de særlige aktivitetstimer i skolereformen, for at please de borgerlige partier.”Folkeskolen skal mindske betydningen af social baggrund i...

22-05-13 | Læs hele indlægget

Debat Syddjurs: De sparede lærerlønninger skal ud på skolerne

Åbent brev til borgmester Kirstine Bille (SF) og Syddjurs Byråd:...

22-05-13 | Læs hele indlægget

Debat Syddjurs: Roses den, som roses bør?

"Når nyhedsmagasinet Danske Kommuner netop har bragt nyheden om, at Holstebro er foregangskommune inden for en ny type forældrekurser ”Den gode start”, som skal hjælpe førstegangs-forældre i gang med livet som mor og far – så bliver jeg stolt. Hvorfor gør jeg det? Jeg bliver stolt ...

21-05-13 | Læs hele indlægget

Debat: Hvornår er man gammel og hvornår er man ældre?

"Et spørgsmål vi er mange der har filosoferet over. Et spørgsmål der heldigvis ikke kan svares entydigt på.Jeg er så heldig at have arbejdet indenfor ældre området i mange år og min oplevelse er, at det er meget individuelt, hvornår vi opfatter os som gamle eller ældre. Anskues spørgsmålet ud fra...

19-05-13 | Læs hele indlægget

Debat Syddjurs: Det betyder en hujende fis, Per Dalgaard

”Det betyder ikke en hujende fis, hvad vi gør i Danmark i forhold til at skabe grundlag for vedvarende energi”.(citat slut). Det er Per Dalgaard (DF) jeg citerer her. Han og andre har ved flere lejligheder, hævdet at da Danmark kun står for 0,2 procent af hele verdens udslip, så betyder ...

18-05-13 | Læs hele indlægget

Lægekørsel: Det skriger fortsat til himlen

"Det er ligesom gået lidt i glemmebogen, men os i hjemmeplejen oplever det altså stadig den ene gang efter den anden, at det her er TOTALT tåbeligt og tidsrøvende.Jeg tillod mig idag, at bestille 2 kørsler til en dement mand . Den ene til læge i Hornslet ( afstand 6 km), den anden til hans, gennem...

18-05-13 | Læs hele indlægget

Debat: Det er fedt at fjumre - men langt bedre at arbejde

"Jeg bliver dybt frustreret, når jeg ser unge mennesker mellem 18 og 25 år, som hverken har arbejde eller er i færd med uddannelse.Der går desværre mange rundt, som enten lever på forældres nåde eller er underlagt det økonomiske system.Det er da skønt at tage et sabbatår efter 1o års skolegang, men ...

16-05-13 | Læs hele indlægget

Debat: Rødt vendepunkt

"Positivt at der nu fra regeringens side tages initiativ til at gøre noget for de ca. 30.000 personer, der falder ud af dagpengesystemet.At kunne forsørge sig selv og sin familie og have en bolig er hjerteblod for SF - det mærkede jeg også som delegeret på SF-landsmødet.  Der har fra SF-baglandet...

15-05-13 | Læs hele indlægget

Debat: Er vi unge virkelige så dumme?

"Nej, det er vi ikke. Vi mener ikke, at den niende klasse, der er blevet valgt til at medvirke i programmet "9.Z mod Kina", er repræsentativ som et eksempel på en gennemsnitlig dansk niende klasse i Danmark. Vi mener, at de manipulerer med den danske befolkning.De udstiller os, som om vi ikke kan...

14-05-13 | Læs hele indlægget

Debat: Politikerne ud af Rådhuset

”Det kan aldrig være og må aldrig blive en lokalpolitikers ambition at tale i koder og blindt overtage det sprog, de formuleringer og de termer, som den kommunale forvaltning ekselerer i.”Sådan skrev redaktør Lars Norman Thomsen fra Lokalavisen for nylig under overskriften ”En...

14-05-13 | Læs hele indlægget

Debat Syddjurs: Idrætshallen er et unikt sted

"Jeg har tilbragt halvdelen af mit liv i en idrætshal. Derfor ved jeg at idrætshallen er et helt særligt sted, når det handler om at dyrke forskellige aktiviteter og samtidig være sammen med venner og kammerater. Oplevelsen af at være i en idrætshal er jeg naturligvis ikke alene om. Der er nemlig...

12-05-13 | Læs hele indlægget

Debat: Region Midt rykker for Djursland

"På Regionsrådsmødet 24 april 2013 var der godt nyt for Djursland.Det blev godkendt, at Letbanen kunne skrive kontrakt om de første anlægsarbejder, hvor de samlede udgifter bliver 94,5 millioner, hvor af Regionen betaler 5,5 millioner. Det at man endelig starter anlægsfasen er en vindersag for SF...

09-05-13 | Læs hele indlægget

Debat: Liberal Alliance vil slås for et samlet Djursland

"Efter kommunalvalget til november har Liberal Alliance den ambition, at Djurslands to kommuner skal samles til en stor kommune. Det er således en mærkesag for os, at vi vil arbejde hen imod en samlet kommune. Ud over at en samlet kommune på den måde kunne blive billigere i drift, vil vi også have...

07-05-13 | Læs hele indlægget

Debat Syddjurs: Nu skal borgerne pludselig høres i Syddjurs

"Når man sidder i sin bil på motorvejen, som jo normalt er en sikker vejstruktur, hvad angår automobiltransport, og hører P4 Østjylland 30. april klokken 16.20, var det nær gået helt galt. Et indslag fra Syddjurs kommune to politikere, Jesper Mathisen fra S og Claus Wistoft fra V, om at inddrage...

06-05-13 | Læs hele indlægget

Debat Syddjurs: Hvor skal sparede lønkroner på lockouten bruges?

"Åbent brev til borgmester Kirstine BillePå jeres seneste byrådsmøde, 25.4., blev det antydet i debatten, at I MÅSKE vil bruge nogle af de sparede lærer-lønninger - sparet ved at I låste lærerne ude på 18 skoledage - på andre udgifter end erstatnings-undervisning til folkeskole-eleverne.Vil DU...

05-05-13 | Læs hele indlægget

Debat: Dansk Folkeparti har været Djurslands bedste ven

"Dansk Folkeparti har netop opstillet kandidater til Region Midtjylland, i den forbindelse er det af visse medier på Djursland blevet bemærket, at vi ikke har nogen kandidater fra Nord- eller Syddjurs kommuner.Nu kan man jo måle partiernes gavn for ens område på mange områder. Hvis det vigtigste...

02-05-13 | Læs hele indlægget

Debat: Det største tab i lærerkonflikten er tilliden

"Tillid er Danmarks suverænt vigtigste ressource og hovedårsagen til Danmarks succes både økonomisk og menneskeligt. Tillid er svær at måle - forklare og forstå nok også for ”regnedrengene” og alle dem, som sidder rundt omkring og diskuterer lockouten, uden at kende til konfliktens...

25-04-13 | Læs hele indlægget

Debat: Jeg spinner og er populist Per Zeidler, hvis...

Svar til Per Zeidler, Liberal Alliance:...

25-04-13 | Læs hele indlægget

Debat Syddjurs: Midtdjurs-området – en vigtig del af helheden i Syddjurs

”Hen over natten nedbrændte rådhuset i Kolind, kommunen indkasserede ca. 45 millioner kroner i branderstatning og 75 arbejdspladser blev flyttet væk fra byen. Børnetandplejens klinik på Kolind Centralskole er lukket ligesom yderligere 10 arbejdspladser fra dagplejekontoret er på vej til andre ...

24-04-13 | Læs hele indlægget

Debat Syddjurs: Spin, populisme og snurretop hos Borgerlistens Ninna Thomsen

"Kære Ninna Thomsen Efter vores opfattelse er du totalt på vildspor. Det skrevne er en gang populistisk sludder, og er i den grad mangel på respekt i forhold til det FI ( Familie og Institutionsudvalget)  har indstillet. Det er samtidig også en hån mod skolene, som allerede i dag har mange...

Debat Syddjurs: S-borgmesterkandidat forstår ikke den økonomiske alvor

"Borgmesterkandidat for socialdemokraterne Jesper Mathiesen kalder det at bruge trick, da jeg forsvarer de indgående aftaler om anlægsinvesteringer til rådhuseffektiviseringer og øget kulturudbud i flere byer, som dels vil hjælpe med at skabe langvarige kommunale driftsbesparelser, og skabe et mere ...

Debat: Giv borgerne mulighed for at stemme om KL-medlemsskab

"Syddjurs Kommunes fortsatte medlemskab af KL, Kommunernes Landsforening, må kunne sættes til en vejledende folkeafstemning - der fx kan afvikles 19. november, samtidig med valg til byråd, regionsråd og ældreråd?Ved debatten op til en sådan folkeafstemning kan vi sikkert hente inspiration fra bl.a. ...

Debat Syddjurs: Kulturhuse - for hvis skyld Bøgehøj?

"Umiddelbart er der da nogle fornuftige betragtninger i Tommy Bøgehøjs indlæg. Men jeg kan, som tilflytter for 3 år siden, ikke se hvordan i alverden et nyt bibliotek i Ebeltoft og kulturhuse i Rønde og Kolind skulle have haft nogen indvirkning på, hvor jeg og min familie bosatte os. Så længe der...

23-04-13 | Læs hele indlægget

Debat Syddjurs: Tricket holder ikke, Tommy Bøgehøj

"Det er altid et godt trick at stå som bannerfører for den fastlagte kurs og den visionære stemning, og skose andre for at stå for det modsatte. Det trick bruger borgerlistens Tommy Bøgehøj i indlægget Rådhuse – vi skal fastholde den lagte kurs. Her er der dømt klapjagt i den politiske...

23-04-13 | Læs hele indlægget

Debat: Får folkeskoleelever i Danmark ensartede muligheder?

"DLF har tilbudt en forberedelsespulje på 2 min pr. elev, som styres af lederen på den enkelte skole; men KL har pure afvist, vil slet ikke afsætte centrale puljer, og har dermed gjort sig selv en bjørnetjeneste. KL missede her en god grund til at komme ud af hægekøjen og forhandle. Det kan godt...

21-04-13 | Læs hele indlægget

Debat Syddjurs: Rådhuse - vi skal fastholde den lagte kurs

"Hvis vi stopper udvikling, skaber vi afvikling og det kan Borgerlisten Syddjurs ikke medvirke til.Økonomien i Syddjurs skrumper, og det kommer til at betyde yderligere besparelser i de kommende år. I den forbindelse har visse dele af det politiske landskab søgt at skabe røre i den politiske...

20-04-13 | Læs hele indlægget

Debat Syddjurs: En anden arbejdstidsaftale er hele kernen

Åbent brev til de mange lærere, der bekymrede og frustrerede har henvendt sig til mig i løbet af de seneste to uger:...

16-04-13 | Læs hele indlægget

Debat: Til kamp mod skattely

"I SF går vi ind for, at alle skal være med til at bidrage til det danske samfund. Desværre er det ikke alle danskere og virksomheder opererende i Danmark, der er enige i det. Derfor går Danmark, sammen med en række EU lande, nu for alvor ind i kampen mod skattely.I SF mener vi, at det kun er...

13-04-13 | Læs hele indlægget

Debat: Den danske model på det offentlige arbejdsmarked er en Illusion

"Danmarkshistoriens største lockout. Fyldt af ubehagelige elementer af fordomme, kynisme og mistillid. For første gang er en offentlig overenskomstforhandling gået i hårdknude i Forligsinstitutionen uden en mæglingsskitse.Og problemet? Ja, skåret ind til benet, så mener KL grundlæggende, ?at det er ...

11-04-13 | Læs hele indlægget

Debat: Lærernes arbejdstid skal aftales på den enkelte skole

"Kære lærere på Rønde Skole.Tak for Jeres brev af 4. ds., som vi har modtaget med posten i dag.Jeres henvendelse er ikke den eneste, vi har modftaget om lærerkonflikten. Vi har også modtaget lignende henvendelser fra andre lærere, og senest modtog vi i går en henvendelse fra en enkeltperson. Vi...

10-04-13 | Læs hele indlægget

Debat: Er arbejdstidsaftalen en bremse politikere?

"Kære byrådspolitiker Vi er en gruppe ansatte på Rønde Skole, som henvender os til dig med nogle spørgsmål i anledning af den igangværende lockout. Vi har stor respekt for, at der findes mennesker som dig, der gør et stykke politisk arbejde. Det betyder, at du kæmper for de værdier, som du tror på....

09-04-13 | Læs hele indlægget

Debat: Vi vil hellere end gerne logge in

Kære forældre til elever på Ådalsskolen ogandre beboere i Ådalsområdet Den 1. april blev alle folkeskolelærere i Danmark ?fyret? på grund af Kommunernes Landsforenings (KL?s) lockout! Derfor kan vi ikke møde på arbejde i disse dage. Regeringens nye skolereform og lærernes overenskomstforhandlinger ...

08-04-13 | Læs hele indlægget

Debat: Taler vi lærere usandt kære byrådspolitikere i Syddjurs?

"Kære byrådsmedlemmer i Syddjurs KommuneNu åbner vi igen avisen og ser, at KL indrykker helsidesannoncer for at vinde (eller vende?) en stemning. En stemning, der i den grad kører på lærernes troværdighed. Vi bliver nødt til at tage jer som bestyrelsesmedlemmer i Syddjurs Kommune til indtægt for,...

07-04-13 | Læs hele indlægget

Debat: Lockout - vilje til løsning mangler

"KL har lockoutet lærerne, stemningen er ophidset, talrige eksperter kommenterer situationen og endelig har TV 2 noget andet end vejret og gå op i.Situationen er ikke usædvanlig, 3 gange inden for de seneste 10 år har lærerne varslet strejke, denne gang var det så bare KL, der trak værktøjet først....

05-04-13 | Læs hele indlægget

Debat: Er du rød i hjertet, Kirstine Bille?

"Kære Kirstine Bille,Er du min repræsentant? Jeg er rød i hjertet. Det har jeg altid været, og det vil jeg altid være. Men I gør det svært at tro på hele den sociale tanke. I er ved, langsomt, men sikkert, at kvæle hele idégrundlaget for en venstreorienteret verdensanskuelse.Den politiske linje I...

05-04-13 | Læs hele indlægget

Debat: Hip hip hurra for den lokale handel

"På trods af stor modstand fra Venstre og Dansk Folkeparti har regeringen netop vedtaget den ny planlov sammen med Enhedslisten og Det Konservative Folkeparti.Den nye planlov er en stor sejr for den lokale handel i Syddjurs Kommune. Den nye lov er også et godt værn mod butiksdød, og vil sikrer...

04-04-13 | Læs hele indlægget

Debat: Ikke flere skåltaler - TAK

"Kære politikere i Syd og NorddjursDen danske model er truet på sin eksistens, og lige nu har vi ikke brug for flere skåltaler fra politikere -vi har brug for jeres offentlige mening.Den åbenlyse alliance mellem KL og regeringen risikerer at volde store fremtidige skader på den danske aftalemodel....

03-04-13 | Læs hele indlægget

Debat: Flere undervisningstimer er ikke lig med bedre kvalitet i folkeskolen

"Kære forældre, elever og andre interesseredeJeg skriver for at fortælle jer om mine tanker om den kommende lockout og ikke mindst dens efterspil.Som jeg har forstået det, er det meningen, at vi lærere skal have vores arbejdstid “normaliseret”, hvilket vil betyde, at vi som...

02-04-13 | Læs hele indlægget

Debat Syddjurs: Unfair at tage ældre som gidsler Carsten Bech

"Dyb forundring over metoden, motivet og indholdet i Carstens Bechs genåbning af rådhusdebatten. Carsten Bech skriver: " Der er en plan for at bygge plejeboliger i Rønde, men det kan godt vente nogle år "Jeg er ganske uenig med Carsten, det vil ganske enkelt være uanstændigt at udsætte...

31-03-13 | Læs hele indlægget

Debat: Skolekonflikt og forhandlingsmetoder – foregår det på demokratisk vis?

"For et par dage siden kom jeg hjem fra linjefagstur til Kirgistan med min efterskole. Hjem til Danmark, hvor forhandlingerne mellem KL og DLF desværre endnu engang var brudt sammen, så lockouten efter påske var en realitet. Ethvert menneske med en relation eller holdning til Danmark har, i en vis...

31-03-13 | Læs hele indlægget

Debat: Det er ikke altid en fordel at komme for tidligt

"De østjyske borgmestre ærgrer sig over, at forsøgene med et elektronisk valg er blevet skrinlagt. Det er en ærgrelse, som jeg ikke forstår. Når vores valgprocedure ikke blev digitaliseret eller effektiviseret i denne omgang, er det fordi, vi i stedet har sikret noget langt vigtigtigere: Sikkerhed, ...

29-03-13 | Læs hele indlægget

Debat Syddjurs: Lad os gentænke ombygningerne af rådhusene

Det radikale byrådsmedlem Carsten Bech har skrevet følgende indlæg til borgmester Kirstine Bille (SF) og gruppeformændene for de enkelte partier og lister....

25-03-13 | Læs hele indlægget

Debat Syddjurs: Tudetosset at flytte fra rådhuset i Rønde

"Den økonomiske situation i Syddjurs Kommune er desværre meget anstrengt, pengene fosser ud af kassen, og hver krone skal vendes og bruges rigtigt.Vi har tidligere været under administration, hvilket bestemt ikke er en oplevelse, jeg ønsker at opleve igen, og derfor vil jeg give Carsten Bech ret i, ...

23-03-13 | Læs hele indlægget

Debat: Syddjurs bør nægte at deltage i lockouten af lærerne

"Efter påske kan vi forældre risikere, at vores børns lærere bliver nægtet adgang til skolerne og får deres ansættelsesforhold suspenderet. Lærernes arbejdsgivere, Syddjurs Kommune, har valgt at lockoute lærerne. Hvorfor dog det?Regeringen har foreslået en ambitiøs folkeskolereform, der bl.a....

22-03-13 | Læs hele indlægget

Debat Syddjurs: Syddjurs, du for lækker, lækker, lækker...

"Med befolkningsprognosen i hånden og virkelighedens Danmark taget i betragtning, "skal vi så også til gøre os lækre" for at tiltrække flere borgere, som borgmesteren i Norddjurs siger de vil?"Nej" – det burde ikke være nødvendigt. Vi er en helt naturlig lækker kommune.Jeg siger det klart og...

21-03-13 | Læs hele indlægget

Debat: Hvorfor lukker I skolerne Kirstine Bille?

Åbent brev til borgmester Kirstine Bille, borgmester i Syddjurs, på vegne af alle lærere og børnehaveklasseledere på Ebeltoft Skole...

19-03-13 | Læs hele indlægget

Debat: Giv de unge en chance - nu

"Per Zeidler og jeg, som repræsenterer Liberal Alliance i byrådet, inviterede i februar måned en række tilfældigt udvalgte håndværksmestre til en uformel snak i Rønde idrætscenter.Dagsorden var udbudspolitik og de sociale klausuler – med andre ord – unge i arbejde. Punktet er en del af...

18-03-13 | Læs hele indlægget

Debat: Rønde skal have kunststofbane

"Fodboldfolket er ramt af frosne baner og forberedelser til kommende sæson er mildest talt frustrerende.I Syddjurs kommune har vi ved sidste budgetforhandlinger besluttet at give et bidrag på 1 million kroner til hjælp for anlæggelse af en kunststofbane i Hornslet.En beslutning, som skabte meget...

12-03-13 | Læs hele indlægget

Debat Syddjurs: Er Syddjurs et vedhæng til Aarhus?

"Hvad skal vi leve af i fremtiden i Syddjurs? Hvordan skaffer vi flere borgere til kommunen, så vi kan overleve på sigt?Debatoplæggene om bosætning i Kommuneplan 2013 lægger op til, at vi skal leve af vores nærhed til Aarhus. Vi skal tiltrække nye borgere, der arbejder i Aarhus, siger byrådets...

10-03-13 | Læs hele indlægget

Debat: Spørge-Jørgen - Skal skolebørn bare låses ude?

"Den enkelte kommune/skoleleder må tage stilling til, i hvilket omfang det er muligt at undervise eleverne og føre tilsyn med dem. Det kan blive nødvendigt at sende eleverne hjem. Forældrene vil få besked forinden."Sådan skriver Kommunernes Landsforening på kl.dk. Dérfor anmoder jeg nu byrådet om...

10-03-13 | Læs hele indlægget

Debat: Lad staten selv stå for biogas-økonomi

"En gylle-baseret biogas-fabrik placeret i Syddjurs er åbenbart nu sendt til tælling. Eller i det mindste til nogle måneders tænke-pause. Især på grund af den ny melding fra Hornslet Fjernvarme a.m.b.a., som indebærer, at Hornslet-borgerne nok alligevel ikke vil gøre brug af gylle-baseret biogas,...

09-03-13 | Læs hele indlægget

Debat Syddjurs: Åh, Jeg Er Så Glad I Dag

"Nej hvor jeg glæder mig til på tirsdagFor så udkommer Lokalavisen med endnu en føljeton,  om makkerparret Per Zeidler og Flemming Hansen.Nu har man  jo kunnet følge dem uge efter uge, siden deres brud med Venstre, og hver uge er der en ny vinkel  på deres liv. Et liv der har budt på forskellige...

06-03-13 | Læs hele indlægget

Debat: DF er ude i snavsede udmeldinger igen...

"Hans Gorm Pedersen (DF Vejle) samt Per Dalgaard (DF Syddjurs) er åbenbart begge fortalere for at vi skal begyndende apartheid i Danmark, ved at fratage borgere med anden etnisk baggrund valgret til kommunal og regionsrådsvalg.Jeg håber ikke at nogle af kandidaterne i vores kommune , Norddjurs, vil ...

05-03-13 | Læs hele indlægget

Debat: Kan en lockout styrke kvaliteten i folkeskolen?

"Kære Kirstine Bille, I bund og grund minder vi tre om hinanden. Hver dag går vi glade på arbejde, og vi går faktisk ikke så meget op i at tælle timer - at stemple ind og ud på bestemte tidspunkter, er ikke os. Når telefonen ringer, så tager vi den. Er der et vigtigt møde, ja, så møder vi op. Er...

04-03-13 | Læs hele indlægget

Debat: Dansk Folkeparti siger nej til biogasanlæg i Lime

"Det er vist på tide, at Dansk Folkepartis holdning til biogasanlæg bliver gjort helt klart. DF er ikke imod vedvarende energi, selv om denne energiform er rasende dyr, og ikke kan løbe rundt økonomisk uden store offentlige tilskud. Hvad angår biogas, har Dansk Folkeparti, og faktisk undertegnede,...

02-03-13 | Læs hele indlægget

Debat: Biogas vil for altid være en skamplet på demokratiet

"Jeg har modtaget følgende svar fra kommunen, som svar på om kommunen kan bekræfte, at der er afgivet fejlagtige og vildledende oplysninger af Djurs Bioenergi i relation til deres ansøgning om statstilskud til etablering af et biogasanlæg i Lime: "Som det er dig bekendt er der sket en udpegning af...

01-03-13 | Læs hele indlægget

Debat Syddjurs: Tilliden til politikerne på et lavpunkt

"Hvis du er borger i Syddjurs kommune, bør du nok forberede dig på, at kommunen arbejder noget anderledes, de lytter ikke til deres borgere, men gør hvad de selv mener er korrekt. Det fik en del borgere at føle til foroffentlighed for kommuneplan 2013, Klima og Energi.Der var mange gode emner på...

27-02-13 | Læs hele indlægget

Debat: Den grønne fraktion fortsætter med at spille absurd teater

"Syddjurs Kommune har nu indledt en række borgermøder. Det første fandt sted på Rønde Højskole den 26. februar, og var et velbesøgt møde.Emnet var her klima og energi, hvor en stor del af mødet kom til at dreje sig om biogasanlæg i kommunen. Specielt hvor det skulle placeres, og hvor det ikke...

27-02-13 | Læs hele indlægget

Debat: Go'nat Danmark - du har spillet fallit

"Den nye reform af sygedagpengeregler, hvor folk efter 26 ugers sygdom får nedsat deres indkomst, synes jeg vi spiller fallit i Danmark. Det kan ikke være rigtigt, at vi skal finde os i at politikerne skal vurdere sygdomme, frem for lægefaglige vurderinger. Det er heller ikke rimeligt, at folk der...

26-02-13 | Læs hele indlægget

Debat Syddjurs: Liste H går ind for vedvarende energi - men ikke for enhver pris

"Liste H har brugt meget tid på at undersøge forholdene omkring Biogas i Lime.Vi har deltaget i forskellige møder, hvor vi har hørt og set, hvad der foregår.Vi har kørt rundt i området og set på alternativer.Vi er nu kommet til den konklusion, at vi ikke kan stemme for forvaltningens indstilling,...

26-02-13 | Læs hele indlægget

Debat Syddjurs: Det er bare ordgejl Kirstine Bille

"I et læserbrev med overskriften "En tanke værd?" i Adresseavisen kommenterer borgmester Kirstine Bille læserindlæg og en leder af Lars Normann Thomsen vedrørende magtforholdet mellem administration og politikere.Borgmesteren skriver bl.a.: "For det første har vi ikke et magtsygt embedsværk. Vi har ...

25-02-13 | Læs hele indlægget

Debat Syddjurs: Borgerlisten vil helheden og er ikke til politisk plat

"Der har den seneste tid været en del dialog om ændrede politiske ståsteder, øst/vest-situationen og politiske varme sager som rådhusplacering og taxasagen, så lad mig som en af de, der har været involveret i det hele, give mit besyv med:Jeg skiftede ikke politisk ståsted på grund af uenighed i den ...

24-02-13 | Læs hele indlægget

Debat Syddjurs: Hvor blev Hornslet af?

"Adresseavisen har nu, 23.2., optaget en tankevækkende artikel, som 19.2 blev trykt i Lokalavisens KaløVig-udgave.Under overskriften "Syddjurs byråd giver den gas til Thorsø", slutter journalist Mogens Greve sin artikel med disse linier:...

23-02-13 | Læs hele indlægget

TV
Regnen gav oversvømmelser i Østjylland
Regnen gav oversvømmelser i Østjylland
Jeanette Ottesen lancerer ny svømmestil
Jeanette Ottesen lancerer ny svømmestil
Gudstjeneste med højt til loftet
Gudstjeneste med højt til loftet
Derfor skal du spise fisk i pinsen
Derfor skal du spise fisk i pinsen
Læserbreve - Top 10
Nyheder på e-mail
Modtag nyheder på e-mail hver dag
Forsiden netop nu

Magtspil: Hvem må gå i seng med hvem?

Magtspil: Hvem må gå i seng med hvem?

10 DAGE TIL ROSENHOLM FESTIVAL: Klar til endnu en backstage boogie

10 DAGE TIL ROSENHOLM FESTIVAL: Klar til endnu en backstage boogie

Posthuset i Ryomgård er nu kommunens

Posthuset i Ryomgård er nu kommunens

E-paper

Lokalavisen Kalø Vig

Erhvervsavisen Østjylland

Familiemagasinet

Virksomhedsprofiler

Randers FC Magasinet

loading...
Lokalavisen.dk
Bilist snuppet med 216 km/t

Bilist snuppet med 216 km/t

En 42-årig mand fra Tinglev skal op til en orienterende...

Taxavognmand konkurs

Bandt, blindede og voldtog 18-årig ved roklub: Fældet af dna

Konkurs truer andelsboligforening

Hundehvalp og mor stjålet fra baghave: "Tyvene må have stået på lur"

Nååårh: Mink bliver mor til kattekillinger - se billederne

Kommuner i fejde om Bakken: "Gentofte opfører sig som Damernes Magasin"

Ugens annoncer

Vælg en bestemt kategori - eller

se alle ugens annoncer
Facebook

Mest læste

• FO2journalisten: Allingåbro Motorfestival
  • Landbrugsmesse: Maskinstation og praktikplads for unge
  • 9 DAGE TIL ROSENHOLM FESTIVAL: Første kvinde i front for festivalen
  • RANDERS FC på AUNING STADION: Glødende fan som delingsfører
  • Landbrugsmesse: Heste og andre på slap line
  • Hvad fik Søren Ryge serveret som barn?
  • 10 DAGE TIL ROSENHOLM FESTIVAL: Klar til endnu en backstage boogie
  • Debat Syddjurs: Roses den, som roses bør?
  • Posthuset i Ryomgård er nu kommunens
  • 11. DAGE TIL ROSENHOLM FESTIVAL: Stilbevidst crooner banker igennem lørdag nat

112

• Hvem er Danmarks lækreste boksebabe?

Seneste læserbreve

• Debat: Skolen for livet er døende
  • Debat Syddjurs: De sparede lærerlønninger skal ud på skolerne
  • Debat Syddjurs: Roses den, som roses bør?
  • Debat: Hvornår er man gammel og hvornår er man ældre?
  • Debat Syddjurs: Det betyder en hujende fis, Per Dalgaard
  • Lægekørsel: Det skriger fortsat til himlen
  • Debat: Det er fedt at fjumre - men langt bedre at arbejde
  • Debat: Rødt vendepunkt
  • Debat: Er vi unge virkelige så dumme?
  • Debat: Politikerne ud af Rådhuset
TV - Mest sete
Kopivarer kan koste dig dyrt på ferien

Kopivarer kan koste dig dyrt på ...

Mange danskere bliver snydt til at købe kopivarer i form af tøj, sm...

Superfærge er kommet til Danmark: Se den her

Superfærge er kommet til Danmark...

Nu er Danmarks nye superfærge endelig ankommet efter en rejse, der ...

SE VIDEO: Lastbil væltet med tusindvis af æg

SE VIDEO: Lastbil væltet med tus...

Hovedvejen nær Gjerlev mellem Randers og Hadsund flød torsdag efter...

loading...
DET SKER - i Kalø Vig og omegn
23-05
Skovens Hemmelige Rige - 3d - Dansk Tale
23-05
I Lossens Time
23-05
The Jump String Duo
23-05
Fast And Furious 6
23-05
Den Store Gatsby (the Great Gatsby) - 3d